Kaupunkipyöräilyn perusteet Berliinissä

2 kommenttia artikkeliin ”Kaupunkipyöräilyn perusteet Berliinissä”

  1. ”Jos pyörätaskua ei ole, on pyörä tasa-arvoisessa asemassa autojen kanssa. Tällöin pyöräilijä ei saa ajaa autoilijan oikealta puolelta, vaan on ajettava normaalien liikennesääntöjen mukaan peräkkäin ja odotettava vuoroaan, tai ohitettava vasemmalta.”

    Onko oikeasti näin? Entä jos kaista on lyhyt kuin kuvassa, niin miten lyhyelle kaistalle pääsee jos ei saa ohittaa oikealta? Vai pitääkö todellakin (jota en usko) jonottaa autojen kanssa ja viimeiset kymmenen metriä oikealta ohi, tai ensin vasemmalta ohi ja pujotella oikealle… pyöräkaistalle.

    Vai luinko tai ymmärsinkö väärin?

    Tykkää

    1. Risteystä saa lähestyä myös (pysähtyneiden) autojen oikealta puolelta oli pyörätaskua tai ei. Itse risteyksessä, siis pysäytysviivan jälkeen, saa pyöräilijä ajaa autojen oikealta puolelta vain, jos paikassa on pyörätasku, ja myös oikealle kääntyvän autoilijan on väistettävä. Jos pyörätaskua ei ole, pyöräilijä ei saa tunkea risteyksessä oikealta ohi.

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s